סיבות להזעת יתר – אפשר לנצח את הגנטיקה

הזעה מוגברת הינה תופעה ממנה "נהנים" כשבעה אחוזים מהאוכלוסייה, בדרגות חומרה שונות ומשתנות, בעקבות פעילות מוגברת של בלוטות התריס (גם: בלוטות אקריניות) האחראית לכך בשלושה אזורים עיקריים; כפות הרגליים, כפות הידיים ובית השחי. באם אתם סובלים מהתופעה, ומחפשים אחר מזור, קראו בעיון מאמר זה בו נחשוף בפניכם את הסיבות להזעה על גורמיה שונים ועד לפתרונות ממשיים שחשוב להכיר.

סיבות להזעת יתר – גנטיקה ולא רק!

בעוד הסיבות להזעת יתר הן ברובן גנטיות, ניתן בהחלט להגיע לידי הטבה משמעותית בשימוש הטכניקות הקיימות בשוק האסתטיקה, החל מהזרקת בוטוקס, אמצעים כירורגים ועד לגרביים ואביזרי לבוש סופגי ריחות ייעודיים. ניתן לחלק את הסיבות להזעה לשלוש עיקריות:

הזעה גנטית – כאמור, גנטיקה הינה הגורם העיקרי והמשמעותי ביותר אשר אחראי לפעילות מוגברת של בלוטות ההזעה, למעשה כ-25% מהסובלים מן התופעה מדווחים על בן משפחה קרוב שסובל ממנה גם הוא.

לחץ וחרדה – בעוד אין חרדה נחשבת כגורם לתופעה, ביכולתה להעצימה במידה משמעותית. נוצר מצב בו אדם בעל נטייה להזעת יתר יחווה חרדה גבוהה בעת מפגש עם אנשים, במיוחד זרים, ובכך תתגבר התופעה בעקבות פעילות מוגברת של הפעילות הסימפתטית.

סיבות נוספות – בנוסף לגנטיקה ולחרדה, עוד סיבות להזעת יתר, אמנם פחות נפוצות, הן שימוש חריג באלכוהול וסמים, וכן תהליך ההיגמלות מהם, פעילות מוגברת של בלוטות התריס ואף תחילתו של גיל הבלות בקרב נשים מעל גיל 50.

איך מטפלים?

ניתן לחלק את דרכי הטיפול בהזעת יתר לשלוש עיקריות:

חומרים מעקבי הזעה – מבין אלה המוביל הוא חומר הבוטוקס בו נעשה שימוש בתכונתו כמשתק שרירים על מנת להגיע לידי הפחתה משמעותי בהיקף פעילותן של בלוטות ההזעה. תכונתו העיקרית היא זו שגם מאפשרת לו לתפקד כמעלים הקמטים הטוב והבטוח בעולם. יתרונו הגדול של החומר בכך שנחשב לבטוח להזרקה, ולכזה שמידת דחייתו בידי הגוף פחותה לעומת חומרים אחרים. עם זאת, בעוד השפעה חיובית זו של החומר מתגלה כאשר מוזרק בכמויות קטנות ומדודות, חשוב לדעת כי הזרקתו במינונים שאינם מדויקים יכולה להוות סיכון אמתי למטופל.

הזרקת הבוטוקס לטיפול בתופעה מתבצעת בהתאם לאזור הסובל מן ההזעה המוגברת – כפות הרגליים, הידיים ובית השחי. בהשפעת הטיפול ניתן להבחין כבר לאחר מספר שעות עד ימים בודדים מביצוע ההזרקה. עם זאת, ומאחר והחומר מתפוגג בגוף לאחר מספר חודשים, יש צורך לבצע הזרקה חוזרת אחת לחצי שנה על מנת לשמור על תוצאות איכותיות ולאורך זמן. ישנו מספר רב של מרפאות ומומחים בארץ המציעים את ההליך, אך בין אלו יש לבחור בחכמה, שכן על ההזרקה להתבצע אך ורק בידי יד מיומנת וכזאת בעלת כל האישורים הנדרשים מטעם משרד הבריאות לביצוע הטיפול.

טכניקות כירורגיות – אופציה המתאימה לסובלים מהזעה בבית השחי ובכפות הידיים, אך לא לסובלים מהזעה בכפות הרגליים (במצב זה מומלץ לשקול טיפול חלופי בדמות הזרקת בוטוקס). ההליך קרוי סימפטקתומיה (Sympathectomy) ונהוג להתבצע כאשר לא הושגה הטבה משמעותית על ידי שימוש בטכניקות חלופיות. מהות הניתוח היא הסרת רקמה המחברת בין המערכת הסימפטית לבין הבלוטה האחראית להזעה, ובכך למעשה קוטעת את הרצף הכימי הנדרש לפעולה. יתרונו הגדול של הניתוח, על אף שבכל זאת מדובר בהליך כירורגי על כל סיכוניו, בכך שמתבצע על ידי חדירה מינימלית, ומאפשר החלמה לצד חזרה מהירה לשגרת חייכם רגילה.

הקפדה על היגיינה אישית – באם אתם סובלים מן התופעה בעקבות פגם גנטי, חשוב לדעת כי ניתן להגיע לידי הטבה משמעותית על ידי הקפדה על היגיינה אישית, בעיקר במידה וההזעה הינה בכפות הרגליים, וכן לאוורר את האזור ככל הניתן במטרה למנוע הצטברות לחות שעלולה לגרום לריח לא נעים ולהתפתחות פטריות.

מומלץ להקפיד על הנקודות הבאות:

  • נעילת נעליים מאווררות
  • לבישת בגדים בעלי תכונות מנדפות זיעה (באם ההזעה בבית השחי – ניתן להשתמש בפדי ספיגה ייעודיים). הימנעו מלבישת בגדים צמודים, שכן אלו מגבירים את ההזעה ולא מאפשרים לעור לנשום.
  • הקפידו להשתמש בדיאודורנט ייעודי להפחתת הזעה מספר פעמים ביום, ובעת הצורך – אנטי פריספירנט.

לאחר שעברנו ביחד על הסיבות להזעת יתר, וכן על הפתרונות המצויים בשוק האסתטיקה להשגת הטבה משמעותית, הגיעה העת לטפל. צוות מומחי פורטל Botox4skin ישמח לסייע לכם במציאת פתרון לתופעה כה משמעותית זו. למידע נוסף, המלצות על המומחים הטובים בארץ, וייעוץ ללא כל עלות או התחייבות מצדכם, אנו מזמינים אתכם להשאיר את פרטיכם המצורף לעמוד זה וצוות המומחים שלנו יחזור אליכם עוד היום.

לייעוץ והתאמת הצעת מחיר משתלמת השאירו פרטים עכשיו!
על מנת שנוכל לספק הצעת מחיר מדויקת ככל הניתן, אנא בחרו את הטיפול הרצוי
דילוג לתוכן