הזעת יתר אצל תינוקות – גורמים לצד דרכי טיפול יעילות

הזעת יתר הינה תופעה אשר באה לידי ביטוי בכשבעה אחוזים מן האוכלוסייה, ובכוחה לגרום למבוכה וחוסר נוחות מרובים בקרב הסובלים ממנה – בעיקר באם באה לידי ביטוי בידיים. באם מופיעה בגיל בגרות, או מבוגר יותר, לרב הגורמים לה יהיו נוירולוגיים, וכאלה המחייבים טיפול מתאים. עם זאת, הזעת יתר אצל תינוקות נגרמת ממספר של רב של משתנים, אשר חלקם במקרים מסוימים אמנם נוירולוגיים, אך חלקם ניתנים לריסון על ידי הקפדה על מספר נקודות שאינן מחייבות הליך כירורגי \ תרופתי כלשהו. באם ילדכם סובל מן התופעה, וזאת באה

לידי ביטוי בעיקר במהלך שנתו, במהלך מאמר זה אנו מזמינים לקרוא אודות התופעה, לצד פתרונות שבידכם לנקות על מנת להפחית את היקפה.

הזעת יתר אצל תינוקות – הגורמים

הסיבות להזעה מוגברת בקרב תינוקות אינן ברורות באופן מלא, אך נעות בין הסברה כי זו פעילות מוגברת, וטבעית, של בלוטות הלימפה לצד תחילת צמיחתן של הראשונות שבשיניים, תופעות טבעיות בהתפתחותו של הילד. מירב ההזעה בקרב תינוקות הינה בשלושה אזורים: מאחורי הראש, בידיים וברגליים. הורים רבים, מעצם טבעם, מגוננים על ילדיהם במידה מוגברת וכזאת שגם מתבטאת בהלבשת יתר של התינוק, בעיקר במהלך הלילה – נתון שבהחלט עלול לגרום להגברת ההזעה הטבעית של התינוק. חשוב להדגיש כי אין בהכרח הדבר כי הזעה מוגברת תצביע על בעיה נוירולוגית כלשהי, אלא במצב טבעי שחולף עם התקדמות הזמן. עם זאת, ניתן להגיע להטבה על ידי הקפדה על מספר נקודות:

  • מאחר ומירב מקרי הזעת יתר אצל תינוקות מתרחשת במהלך שינה, הקפידו להלביש את התינוק בבגד גוף נושם, ואם ניתן – ללא מכנסיים, על מנת לאפשר לעור לנשום בחופשיות ולנדף את הזעה העודפת בקלות.
  • הקפידו על כך שהמזגן בחדר בו ישן התינוק יהיה בטמפרטורת יציבה ונעימה לתינוק, בין 24-26 מעלות – תלוי כמובן בעונת השנה.
  • על מנת למנוע גירוי לא רצוי של העור בעקבות ההזעה, שטפו באופן תדיר את האזור המיוזע במים קרירים ונעימים.
  • הקפידו על הלבשת התינוק בבגדים נעימים ובעיקרים אלו העשויים מבד אשר מאפשר לגוף לנשום בחופשיות וזה המאפשר לזיעה להתנדף בטבעיות. בנוסף, ובמידת האפשר, הורידו לתינוק את הגרביים במהלך השינה.
  • במידה וההזעה הינה מוגברת מעבר לנורמה, וכזאת אשר בידה לגרום לגירויים חריפים של העור, לצד ריח "חמוץ" ולא נעים, יש לפנות למרפאת הילדים המטפלת במטרה לבחון את הנושא, ובמידת הצורך – להתחיל טיפול. חשוב להדגיש כי תופעת הזעת יתר אצל תינוקות הינה טבעית לחלוטין, וכזאת אשר באה לידי ביטוי באזורי הזעה שונים לצד היקפים משתנים.
  • "יציאות" הן מדד שניתן להתייחס אליו באשר להקפדה על מידת ההזעה. יש לעקוב אחר מידת קשיות היציאות, ובמידה והן קשות – להקפיד על מתן שתייה באופן תכוף יותר.

עם זאת, לעיתים ובמקרים מסוימים אכן ייתכן כי מקורה של ההזעה המוגברת אכן בבעיה רפואית – נוירולוגית וכזאת אשר מחייבת טיפול רפואי. במקרה שכזה, יש "לתפוס" את הבעיה כמה שיותר מוקדם על מנת למנוע מן הילד המתבגר בעיות חברתיות לצד חוסר הנוחות שעתיד להתלוות לתופעות הזעה מסוג זה.

למידע ופרטים נוספים אודות דרכי הטיפול בתופעת הזעת יתר אצל תינוקות, אתם מוזמנים להשאיר את פרטיכם בטופס המצורף לעמוד, וצוות מומחה פורטל בוטוקס4סקין ישמח לסייע. להצעות אטרקטיביות ממיטב המומחים בישראל, ללא התחייבות או עלות מצדכם, צרו אתנו ונציג שלנו יחזור אליכם עוד היום עם מלוא הפרטים.

בברכה,

צוות בוטוקס4סקין

 

לייעוץ והתאמת הצעת מחיר משתלמת השאירו פרטים עכשיו!
על מנת שנוכל לספק הצעת מחיר מדויקת ככל הניתן, אנא בחרו את הטיפול הרצוי
לייעוץ והתאמת הצעת מחיר משתלמת השאירו פרטים עכשיו!
על מנת שנוכל לספק הצעת מחיר מדויקת ככל הניתן, אנא בחרו את הטיפול הרצוי
דילוג לתוכן